UFC populaarsuse kiiret tõusu võib seostada mitmete erinevate asjadega – mõned näited on tõhus turundus, suured sponsortehingud ja üldsuse kasvav teadlikust poksist kui spordialast. Tänaseks, 30 aastat peale ala loomist, on UFC enda populaarsuse tipus.
UFC kasvus on väga olulist rolli mänginud ka meediakajastus, kuna see on aidanud inimestel jälgida võitlusi üle kogu maailma. Tänapäeval lisavad alale põnevust ja pinget spordiennustused, mida vahendab Eestis näiteks Jalla Casino. Spordiennustused aitavad suurendada spordiala jälgijate ja fännide arvu ning luua alaga personaalsemat suhet.
Kindlasti pole üllatav, et UFC ehk pikemalt Ultimate Fighting Championship kogub aasta-aastalt rekordilist vaatajaskonda ning hetkel pole mingit põhjust arvata, et ala tuntuse ja populaarsuse kasv peaks mingilgi moel aeglustuma.
UFC ajalugu
UFC ehk pikemalt Ultimate Fighting Championship on kombinatsioon võitluskunstidest, mille asutajateks on Art Davie, Rorion Gracie ja Bob Meyrowitzi ning mille ajalugu ulatub kolmekümne aasta taha. Spordiala on tänaseks levinud üle maailma ja UFC võitlejad on saavutanud kuulsuse, mis on võrreldav Hollywoodi filmistaaridega.
UFC muudab eriliseks suhteliselt piiranguteta lähenemine, mis võimaldab sooritada võitluse ajal nii lööke kui ka maadlusvõtteid. See on ka üks põhjustest, miks jätkab ala fännibaasi kasvatamist kogu maailmas.
UFC populaarsuse kasvu põhjused
- Kerkiv sportlaste arv
- Turundus ja sotsiaalmeedia – fännidel on sotisaalmeedia kanalitel võimalik hoida enda lemmiksportlaste tegemistel ja võitlusteks valmistumisel silma peal
- Võitlejate treening -ja toitumiskavasid on võimalik igal fännil endal proovida, mis aitab luua paremat emotsionaalset sidet alaga.
UFC staarid
Paljud meist on kindlasti vähemalt korra elus kuulnud selliseid võitlusspordi tuntud nimesid nagu Conor McGregor, Jon Jones, Ronda Rousey ja Khabib Nurmagomedov. UFC staaride isiksused ja käitumine muudavad ala kohati eriti tähelepanuväärseks. Conor McGregor ja Khabib Nurmagomedov kõnetavad isegi neid spordisõprasid, kes otseselt UFC kui spordiala vastu huvi ei tunne. Ülemaailmselt tuntud nimed toovad ala juurde uusi sponsoreid ja avavad seeläbi uksi ka uutele tegijatele.
Ühendades suurepärased võitlejad hoolikalt planeeritud ning turundatud spordisündmustega, loob see eelise ja võimalused moodsa ja ohtralt jälgitava spordiala tekkeks, mida UFC kahtlemata hetkel ka on.
Sotsiaalmeedia ja voogesituse teenuste mõju UFC reklaamimisele
UFC populaarsuse kasvu taga on suures osas ka sotsiaalmeedia ja voogedastusteenuste populaarsuse tõus. Platvormid on võimaldanud inimestel üle kogu maailmas võitlusi jälgida otseülekandes ja aidanud enda iidolitele kaasa elada. Vahetu ja reaalajas saadav kogemus on spordiala populaarsuse ja edukuse saavutamisel võtmerollis. Kõike seda toetab omakorda ka tehnoloogia areng, mis võimaldab platvormidel ja voogedastuse teenusepakkujatel laieneda ning pakkuda kõrgkvaliteetset pilte ka reaalajas. Platvormid pakuvad enda klientidele juurdepääsu premium sisule, mis avab fännidele UFC ja võitlejate kaadritaguse elu, nende ettevalmistuse ning treeningud ja eksklusiivsed intervjuud.
Võitlusspordi fännidele ei ole võitleja enam lihtsalt atleet, kes matši võidab või kaotab, vaid ta saab osa loost ja teekonnast, mis kestab kuid ja aastaid. UFC fännid on erineva taustaga nii kultuuri kui geograafilise asukoha poolest, kuid neid kõiki seostab on nad poolehoid alal. Kõik see on aidanud kaasa UFC ainulaadse. Kuigi UFC on juba saavutanud suure ülemaailmse tuntuse ja tunnustuse on siiski vaja teha kindlat ja järjepidavat tööd selle edu hoidmisel ning kasvatamisel.
GoodFight
GoodFight püstitab kogu ühiskonnale küsimuse: kuidas mõelda nagu sportlane, võitlussportlane? Milline on üks tõeline ühiskonna kangelane ja kuidas saada spordikangelaseks?